Hvem kan få støttekontakt?
Barn og voksne som har behov for hjelp, for eksempel på grunn av:
- somatisk (kroppslig) eller psykisk sykdom
- skade eller lidelse
- rusmiddelproblem
- sosiale problemer
- nedsatt funksjonsevne
Alle kommuner har en plikt til å ha en støttekontaktordning. I samarbeid med deg, vil kommunen avklare om du kan få støttekontakt.
Slik søker du
Du kan søke digitalt og må logge inn med egen BankID. I søknaden beskriver du behovene dine, og hva du trenger hjelp til. Søknaden sendes til tjenestekontoret i Åmot kommune.
Noen ganger trenger kommunen informasjon som er taushetsbelagt, fra for eksempel fastlege, helsepersonell eller andre for å kunne vurdere søknaden. I søknaden kan du velge å samtykke til dette.
Søk helse- og omsorgstjenester (BankID)
Kan du ikke søke elektronisk?
Papirsøknaden finner du her (PDF, 158 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Åmot kommune
Tjenestekontoret - Helse og velferd
Postboks 65
2451 Rena
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.
Kontakt oss på helse og velferd
Hva koster det?
Det er gratis å motta støttekontakt, men du må selv regne med å dekke dine egne utgifter mens du er sammen med støttekontakten, som for eksempel inngangspenger til svømmehall, kinobillett, mat osv.
Støttekontakt kan gis individuelt, i grupper eller i samarbeid med en frivillig organisasjon.