Hva er trygghetsalarm?
Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Åmot kommune.
- Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår
- Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anrop
- Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
- Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
- Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
- Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon
Slik søker du
Du kan søke digitalt og må logge inn med egen BankID. I søknaden beskriver du behovene dine, og hva du trenger hjelp til. Søknaden sendes til tjenestekontoret i Åmot kommune.
Noen ganger trenger kommunen informasjon som er taushetsbelagt, fra for eksempel fastlege, helsepersonell eller andre for å kunne vurdere søknaden. I søknaden kan du velge å samtykke til dette.
Søk helse- og omsorgstjenester (BankID)
Kan du ikke søke elektronisk?
Papirsøknaden finner du her (PDF, 158 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Åmot kommune
Tjenestekontoret - Helse og velferd
Postboks 65
2451 Rena
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.
Kontakt oss på helse og velferd