Bli lærling i Åmot kommune

Få lønn under utdanning, søk deg til utenlandsopphold i 3 måneder.

Alle er velkommen til å søke som lærling hos oss, men vi prioriterer søkere fra videregående skole. Søkere må ha fullført vg1 og vg2, men det gjøres unntak.

Har du ikke bosted i Åmot, kan kommunen hjelpe deg med å søke hybel eller leilighet.

Hvilke fag kan jeg velge?

Slik søker du

For å søke må du gå inn på portalen vår for ledige stillinger.

Der vil du finne en oversikt over alle ledige stillinger vi har for øyeblikket. For å søke registrerer du en bruker og søker på stillingen du ønsker.

Vi legger ut ledige læreplasser i starten av februar hvert år. Søknadsfristen er i slutten av april, og oppstart av læretiden i august/september.

Reis Ut

Internasjonalt servicekontor for lærlinger er en del av Innlandet fylkeskommune, og gir lærlinger mulighet til internasjonal erfaring.

Lærlingene får mulighet til å tilegne seg språklig og kulturell kunnskap, samtidig som de får økt faglig kompetanse ved å praktisere faget sitt i et annet land og under andre forutsetninger.

Hvorfor bli lærling i Åmot kommune?

• Varierte arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø og dyktige veiledere
  • Vi gir strukturert opplæring i henhold til opplæringsloven
  • Du blir en del av et viktig fellesskap
  • Lønn under utdanning
  • Du kan søke om å ha 14 uker av læretiden din i utlandet

Hva ser vi etter i en lærling?

• Lærevillig og faglig interessert
  • Motivert og positiv