Hvem kan søke?
For å vurdere korttidsopphold må det være uhensiktsmessig, umulig eller uønsket å tilrettelegge forholdene i hjemmet ditt.
Du må i tillegg innfri ett av følgende kriterier:
- du har behov for omsorg, sykepleie og legetilsyn ved institusjon
- du har behov for etterbehandling etter sykehusopphold
- du har behov for observasjon eller vurdering av helsetilstand og funksjonsnivå
- du har behov for opptrening for å mestre hverdagens gjøremål
Slik søker du
Du kan søke digitalt og må logge inn med egen BankID. I søknaden beskriver du behovene dine, og hva du trenger hjelp til. Søknaden sendes til tjenestekontoret i Åmot kommune.
Noen ganger trenger kommunen informasjon som er taushetsbelagt, fra for eksempel fastlege, helsepersonell eller andre for å kunne vurdere søknaden. I søknaden kan du velge å samtykke til dette.
Søk helse- og omsorgstjenester (BankID)
Kan du ikke søke elektronisk?
Papirsøknaden finner du her (PDF, 158 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Åmot kommune
Tjeneste- og boligkontor
Postboks 65
2451 Rena
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.
Kontakt oss på helse og velferd