De eldste vannmålerne byttes først, og målere vil byttes kontinuerlig de neste 5 årene.
Hvordan blir jeg varslet om vannmålerbytte?
Du vil motta en SMS med tidspunktet vi har booket for deg. Alt du trenger å gjøre er å svare på SMS’en med OK. Om tidspunktet ikke skulle passe, kan du avtale ny tid ved å ringe 488 84 348.
Vi ber om at du gir oss så rask tilbakemelding som mulig.
Fjernavleste vannmålere gir en rekke fordeler for deg som abonnent
- Du slipper å sende oss målerstanden din i slutten av hvert år
- Du slipper å bli fakturert etter stipulert forbruk om du skulle være for sen med avlesningen
- Du vil i fremtiden kunne se hvilke kontrollmålinger kommunen har gjort på din vannmåler
- Kommunen kan fange opp lekkasjer på et tidligere tidspunkt og varsle deg om dette
- Det blir enklere å sette riktig forskuddsbetaling på ditt abonnement
Hvordan leser kommunen av vannmåleren?
Våre vannmålere er basert på en såkalt drive-by løsning. Det vil si at vi kjører forbi din adresse og fanger dataene. Åmot kommune vil hente data fra måleren din opp til 4 ganger pr år, hvor den siste runden i desember blir grunnlaget for vannmåleroppgjøret. Avlesningen skjer fra gata utenfor huset ditt, så vi trenger ikke komme inn for å utføre kontrollmålingen
Hva koster det å bytte til ny vannmåler?
Vannmålerne eies av kommunen og byttet koster derfor ingenting for deg som kunde.