Best i regionen

Åmot rykker opp 64 plasser i kommunebarometeret, og plasserer seg på topp i vår region.

Kommunebarometeret

Kommunebarometeret er en sammenligning av landets 365 kommuner, basert på til sammen 47 sentrale nøkkeltall. Hensikten er å gi beslutningstakere en lettfattelig og tilgjengelig oversikt over hvordan kommunen driver. Underlaget til rapporten hentes fra KOSTRA, et omfattende rapporteringssystem for kommuner og fylkeskommuner.

Beste plassering noensinne

Kommunebarometer 2022 - Klikk for stort bildeOrdfører Ole Erik Hørstad, hovedtillitsvalgt Fagforbundet Anita Hansen og kommunedirektør Stein Halvorsen

Kommunal rapport har nå publisert kommunebarometeret for 2022 (basert på tall for 2021). Åmot havner på 53. plass i det totale kommunebarometeret.

- Det er gledelig å se at Åmot tar store skritt i riktig retning, forteller kommunedirektør Stein Halvorsen.

Det gir oss et godt grunnlag for å sammenligne Åmot med andre og med seg selv over tid. Samtidig gir tallene oss et fortrinn når vi skal gjøre kommunen vår enda bedre, sier Stein.

Det er totalt 12 kategorier i kommunebarometeret. Åmot har fremgang i 11 av disse og rykker opp 64 plasser kontra 2021.

Dette er Åmots beste plassering i kommunebarometeret noensinne.