Erna Solberg på besøk i Åmot

Tirsdag 5. oktober fikk vi hyggelig besøk fra statsminister Erna Solberg.

Ordfører Ole Erik Hørstad og kommunedirektør Stein Halvorsen ønsket velkommen utenfor Kulturhuset, før de bega seg til fots mot Høgskolen.

Kommunedirektør Stein Halvorsen, ordfører Ole Erik Hørstad, statsminister Erna Solberg,  stortingsrepresentant Anna Molberg (H) - Klikk for stort bildeKommunedirektør Stein Halvorsen, ordfører Ole Erik Hørstad, statsminister Erna Solberg, stortingsrepresentant Anna Molberg (H)Underveis ble statsministeren behørig belært av Ole Erik, om krigshistorie, arkitekten Henrik Bull og planer for nybygg i Rena Nord.

På Høgskolen Innlandet ventet rektor Peer Jacob Svenkerud med kollegaer. Etter en kort omvisning ble seansen avsluttet i kantinen, med orientering om Krise- og  beredskapsstudiet på Høgskolen, Campus Rena.

Der ble Statsministeren invitert som gjesteforeleser, en gang i fremtiden.

- Takk for besøket, været har jeg ordnet, avsluttet ordfører Ole Erik, idet sola kastet sin glans over Rena.

Åmot kirke - tegnet av Henrik Bull, bygget av laftet tømmer i dragestil,  vigslet i 1902. - Klikk for stort bilde
Rektor Peer Jacob Svenkerud ønsker velkommen. - Klikk for stort bilde
Signering i gjestebok etter orientering om Krise- og beredskapsstudiet på Høgskolen, campus Rena - Klikk for stort bilde