Forhåndsstemming i Åmot kommune

Du kan forhåndsstemme til høstens kommunestyre- og fylkestingsvalg i perioden 10. august til 8. september.

Alle som ønsker kan forhåndsstemme. Om du ønsker å avgi din stemme i Åmot kommune men er manntallsført i en annen kommune kan du kun forhåndsstemme i Åmot.

På siden www.valglokaler.no finner du info om åpningstider og alle valglokaler i hele landet.

Her kan du forhåndsstemme

Åmot kulturhus

• Servicetorget i Åmot kulturhus mandag – fredag kl. 09:00 - 15:00
  • Kveldsåpent i Åmot kulturhus onsdag 30. august og onsdag 6. september frem til kl.18.00
  • Lørdagsåpent 26. august og 2. september fra 11.00-14.00

Velferden Rena Leir

• Valglokale i Velferden i Rena leir tirsdag 22. august og onsdag 23. august fra kl. 14.00 - 20.00

Bosatt i en annen kommune?

Du har stemmerett i kommunen du i Folkeregisteret er registrert som bosatt i 30. juni 2023.

Dersom du forhåndsstemmer i en annen kommune får du utdelt en avkryssingsstemmeseddel som kun er påført de registrerte politiske partienes navn, uten kandidatnavn. Du må da krysse av for, eller skrive på, hvilket parti/gruppe du vil stemme på.

Dersom du vil gjøre endringer på stemmeseddelen må du skaffe deg en stemmeseddel fra kommune og bruke den når du stemmer.

Stemme hjemme?

Friste for å søke kommunen om å stemme hjemme er 5. september 2023.

Kontakt Hanne Kristin Medlien