Fra kjeft til ros

Onsdag 5. mai åpnet «Værsted» på Rena, et mekkested for ungdom som liker å mekke og skru.

Åpning mekkeverksted Åmot kommune - Klikk for stort bildeÅpning mekkeverksted Åmot kommune

- Vi er lei av å få kjeft for råning, forteller den bilglade ungdommen i Åmot, som selv kontaktet politiet for å få et egnet sted å være.

Et bredt samarbeid mellom en fantastisk gjeng lokale ildsjeler, Politiet, Brann og redning, Trygg Trafikk og kommunen har gjort "Værsted" til en realitet. Tiltaket er også støttet av Gjensidigestiftelsen og Fylkeskommunen.

Under åpningen ble det klippet snor og ordfører roste initiativtakerne til prosjektet! Ungdommen selv har kontraktfestet at de skal oppføre seg og kjøre prikkfritt.

Se åpningstider og kart