Kommunestyret søker nye representanter til Samarbeidsrådet

Nytt kommunestyre i Åmot skal velge representanter til å delta i Samarbeidsrådet for valgperioden.

Kommunestyret skal etter prosess velge blant representanter som er oppnevnt av de aktuelle lag/foreninger/organisasjoner.

Det er en forutsetning at representantene som velges inn i rådet representerer en organisering som gjelder flere enn seg selv, og som kan kategoriseres som berørte interessenter tilknyttet skytefeltene i Åmot.

Dette kan være en velforening, hytteforening, sameie, utmarkslag, grunneiersammenslutning, næring, forening eller en sammenslutning av naboer som ivaretar interesser.

Åmot kommune ber derfor om aktuelle lag/foreninger/organisasjoner eller sammenslutninger som kategoriseres som berørte interessenter tilknyttet skytefeltene i Åmot om å melde seg og aktuelle kandidater til å delta i Samarbeidsrådet.

Send innmelding på e-post til kommunen

Retningslinjer Samarbeidsrådet (PDF, 592 kB)

Rådet skal bestå av maks 14 deltakere

• Åmot kommune - 2 deltakere (politisk ledelse og administrativ ledelse)
  • Forsvaret - 2 deltakere
  • Forsvarsbygg - 2 deltakere
  • Naboer/berørte/vel - 5 deltakere (oppnevnes av kommunestyret)
  • Elverum kommune - 1 deltaker (ikke stemmerett)
  • Rendalen kommune - 1 deltaker (ikke stemmerett)
  • Forsvarskoordinator - 1 deltaker (ikke stemmerett)

Åmot kommune, Forsvaret, Forsvarsbygg, Rendalen og Elverum kommuner oppnevner egne representanter til rådet.