Meråpent bibliotek er en suksess

Stadig flere slipper seg selv inn og besøker biblioteket etter ordinær åpningstid.

Kjersti Øian Mårud - Klikk for stort bildeKjersti Øian Mårud - biblioteksjef

- Det er masse besøk her, alle dager, både før og etter stengetid, forteller en fornøyd biblioteksjef Kjersti Øian Mårud. Innbyggere, studenter, hytteeiere og andre benytter nå tilbudet regelmessig.

Siden meråpent bibliotek åpnet i Åmot, har flere hundre oppgradert sitt lånekort eller Bibliofil appen for tilgang utover åpningstiden.

Et fint sted å være

Lån og lever bøker og lydbøker, les dagens aviser fra HA, Østlendingen, Aftenposten og Klassekampen. Tegnesaker, spill, puslespill og PC med VR briller kan fritt brukes utover høsten.

Ta deg en kunstpause

I biblioteket henger det nå en fotoutstilling med bilder av Jakob Krogvold og Randi Trøeng. Galleri Alida viser utvalgte bilder fra kunstnere tilknyttet Galleri EKG.

Oppgrader lånekortet du også

Meråpent bibliotek holder åpent alle dager mellom kl. 7 - 23. Oppgrader lånekort i biblioteket for tilgang utover bemannet åpningstid. Aldersgrense 15 år, ungdom mellom 15 og 18 år må ha samtykke fra foresatte.