Møt vår nye fagleder for jordbruk

Etter 4 år med studier på Handelshøyskolen i Ås, vender Kristoffer Nyberg (23) hjem.

Kristoffer Nyberg - Klikk for stort bildeKristoffer Nyberg

Kristoffer har vokst opp på Østby gård i Lappland på Rena. Etter endt skolegang i Åmot og Elverum, startet han studier innen landbruksbasert økonomi på Handelshøyskolen i Ås.

- Det har alltid vært planen å flytte hjem, sier Kristoffer.

Nå er tiden på skolebenken over, Kristoffer er klar for nye utfordringer i hjemkommunen Åmot.

Vilje til vekst

- Kristoffer viste både engasjement, kompetanse og stor drivkraft gjennom hele intervjuprosessen og det er med stor glede at vi tilbyr ham stillingen, forteller Jesper Engel, enhetsleder Landbruk.

Kristoffer skal få masse støtte, god opplæring og mange engasjerte medarbeidere med seg i arbeidet.

- Her viser vi Vilje til Vekst, understreker Jesper Engel, og viser til kommunens visjon.

En ny hverdag

Som fagleder jordbruk venter blant annet oppgaver innen tilskudds- og velferdsordninger til landbruket, prosjektarbeid og landbruksbasert næringsutvikling.

I Åmot er storfe, sau, potet, korn og gress blant de største landbruksnæringene. Det skal også rettes fokus mot nisjeproduksjon, inkludert lokalmat.

Kristoffer flytter hjem til gården i Lappland (midlertidig), og starter som fagleder jordbruk 2. august 2021.

Velkommen hjem!