Nå kan du bestille fiberbredbånd

Fiberbredbånd bestilles hos Eidsiva Bredbånd og omfatter seks nye områder i Åmot.

Utbygging gir mulighet for fiber til hjemmet for ca. 350 husstander. De seks områdende det gjelder er:

• Kilde – Kåsa
  • Åsbygda og Skramstadberget
  • Deset
  • Haugedalen – Oset – Ulvåa
  • Rødsåslia – Rødsbakken – Rødsberget – Hansberget
  • Søndre Løsset – Buviken

Meld interesse

På Eidsiva sine hjemmesider kan du melde din interesse og bli kontaktet for et uforpliktende tilbud.

Les mer og meld interesse her

En utbygging forutsetter en minimums oppslutning blant husstandene på 65 prosent.

Egenandel

Fiberutbygging i disse områdene er kapitalkrevende. I tilbudet som gis ligger en forutsetning om at hver enkelt husstand som knytter seg til fiberutbyggingen bidrar med en egenandel på kr. 4 990 kroner.

Det er ingen tilkoblingsavgift, men et månedlig abonnementsgebyr som avhenger av valgt abonnement og eventuelle tilleggstjenester.

Videre utbygging

Den nye utbyggingen bidrar til at store deler av kommunen har tilgang til høyhastighetsbredbånd. Kommunen vil jobbe videre med høyhastighetsbredbånd til flere områder i årene som kommer.