Nå skal det bygges på høgskoletomta i Rena sentrum

Byggestart vil være til høsten, og bygget skal være ferdigstilt og klar til bruk våren 2023.

Nybygg i Rena sentrum - Klikk for stort bildeHer skal det bygges hybler, undervisningsarealer og studentsosiale arealer.- Vi er i ferd med å realisere et samfunnsutviklingsprosjekt som kommunen har arbeidet med i flere år, sier ordfører Ole Erik Hørstad.

Forsvarsbygg har inngått en langtids leiekontrakt med Arenarena AS, deleid av Åmot kommune, om leie av 92 hybler/kvarter i det nye bygget.

De 92 hyblene inngår i et omfattende byggeprosjekt for å styrke Høgskolens utvikling på Rena. Det skjer ved at Høgskolen får mulighet til å leie undervisningsarealer og studentsosiale arealer i det planlagte nybygget.

- Hyblene blir et viktig bidrag for å bedre forlegningskapasiteten tilknyttet Rena leir og Forsvarets behov. I noen tilfeller bygger vi i egen regi, i andre tilfeller inngår vi leiekontrakter der dette er et godt alternativ. Dette er en god løsning vi er fornøyd med, uttaler seksjonssjef Stig Nilsen i Forsvarsbygg.