Over en million til Rena IL

Sjekken gitt av Sparebankstiftelsen Hedmark er øremerket ny aktivitetshall i Kappabygget.

Milliongave til Rena IL - Klikk for stort bildeMilliongave til Rena IL

Rena IL søkte midler til den planlagte aktivitetshallen i Rena syd. Rett før jul kom beskjeden, Sparebankstiftelsen Hedmark støtter prosjektet med 1.1 millioner kroner. Et avgjørende beløp for realisering av prosjektet.

Rena IL, Åmot kommune og det nystiftede Åmot rulle- og e-sportsklubb er det nye driftsstyret til aktivitetshallen.

Totalt er prosjektet på 12 millioner kroner. Åmot kommune har vedtatt å støtte med 3,9 millioner kroner. 3, 6 millioner kroner er planlagt gjennom spillemidler. Momskompensasjon utgjør rundt to millioner. Tilskudd og sponsormidler kommer i tillegg.

Fornøyde ungdommer i Åmot - Klikk for stort bildeFornøyde ungdommer i Åmot

Prosjektskisser av den nye aktivitetshallen

Slik kan det se ut.