Pakking av hurtigtester på dagavdelingene i Åmot kommune

Vi har Åmotsamfunnet felles og vi bidrar til fellesskapet sammen.

I to uker har mange brukere ved dagavdelingene i Åmot hjulpet til med å pakke hurtigtester. Det er et massivt arbeid som er gjort. Mange tusen tester er pakket i poser, nærmere 2000 bare i de siste par uker.

Dagavdelingen pakker hurtigtester - Klikk for stort bildeForan fra venstre: Inger Johanne Svendsberget, Solveig Knutsen, Ruth Øye Nes. Bak fra fra venstre: Åse Haraldseid, aktivitør Mona Røed, Anne Martinsen og aktivitør Hanne Nilsen.

- Det er artig å være med, jeg føler meg nyttig i hverdagen når jeg er med på å pakke disse testene, forteller Anne Martinsen.

- Egentlig er jeg mer enn fornøyd av Covid-19, og jeg regner med at denne pandemien vil fortsette en stund til. Så det å komme til dagavdelingen er jeg så takknemlig for at jeg har hatt muligheten til gjennom denne perioden. Her treffer jeg andre og hverdagen min blir god.

- I tillegg er det fint å kunne være med på å pakke disse testene, for det er på en måte å si takk til resten av samfunnet som har tatt hensyn til meg og alle andre gjennom de siste årene. Det å bety noe for andre er godt, og det å føle seg nyttig betyr mye for meg, avslutter Anne.

Fra andre brukere ved dagavdelingen

- Jeg gleder meg til å pakke disse testene, det er moro, for det er samfunnsnyttig.

- Gleder meg til at denne Corona’n er ferdig – slik at vi kan komme tilbake til vanlig gjenge, for jeg savner å treffe flere folk, spesielt familien min mer.

- Munnbind er bra det, men så fint det skal bli å snakke med andre, hvor vi kan se hele ansiktet – det er noe med å se et smil.

- Tenk når vi kan få konsert igjen på kulturhuset – det skal bli moro, for det er savn at vi ikke har så mye å fylle tiden med, og ikke minst det å ha sommerfesten på dagavdelingen.

- Det å være på dagavdelingen betyr omtrent alt for meg, her trives jeg så godt og jeg er trygg og har det moro.

Ved Sanssoucci er tilbakemeldingene omtrent de samme

- Dette var artig, og så fort det gikk unna å pakke når vi samarbeider.

- Det å bidra og kunne gjøre nytte for seg er fint det, og så er det så kjekt å ha noe å holde på med.

- Og så er det så fint å være her, det er sosialt, og så hører vi på musikk eller driver med noe håndarbeid.

Tusen takk for hjelpen

Åmot kommune takker så mye for all hjelp som dagavdelingen har utført i forbindelse med pakking av hurtigtester.

Dagavdelingen pakker hurtigtester 2 - Klikk for stort bildeFra venstre: Einar Haugerud, spesialsykepleier Anne-Karin Odden og Aud Buen.