Ryslingmoen sykehjem holder åpent for alle pårørende

Selv med høyt smittetrykk i kommunen vil Ryslingmoen tilrettelegge for besøk.

I et nesten åpent samfunn vil trolig også pasienter på Ryslingmoen sykehjem bli smittet, selv med alle nødvendige og påkrevde smitteverntiltak.

- Dette er dessverre en risiko vi må leve med, forteller kommuneoverlege Ole Lohmann.

Heldigvis er erfaringene fra både Ryslingmoen og andre sykehjem at omikron sjelden gir alvorlig sykdom hos sykehjemsbeboere.

Samtidig er beboere på sykehjem våre eldste innbyggere i kommunen og mange er i livets siste fase. Risikoen for å dø, både av og med korona, er en sannhet vi må leve med.

Åpent for besøk

Sykehjemmet er åpent for besøk. Vi anbefaler fortsatt at besøkende bruker munnbind i fellesarealer.

Gry Fleischmann - leder Ryslingmoen sykehjem - Klikk for stort bildeGry Fleischmann - leder Ryslingmoen sykehjem

Ved siste utbrudd av korona på sykehjemmet, klarte vi å holde sykehjemmet åpent for vanlig besøkende, forteller Gry Fleischmann, leder av sykehjemmet.

Alle pårørende skal føle seg trygge på at beboere med alvorlig sykdomsforløp grunnet korona, vil fortsatt kunne få besøk. Sykehjemmet vil tilrettelegge for alle forhold knyttet til nødvendige smitteverntiltak.