Sorknes Golf melder seg inn i Visit Røros og Østerdalen

Åmot kommune har inngått samarbeid med destinasjonsselskapet.

Anders Bråthen - Sorknes Golf - Klikk for stort bildeAnders Bråthen - Sorknes Golf

- Vi har lenge vært en av Norges beste golfbaner, og det er viktig for oss å øke synlighet og få større trykk på turisme og reiseliv på Rena og i Åmot, forteller Anders Bråthen i Sorknes Golf.

Sorknes golf blir første registrerte medlem i Visit Røros og Østerdalen fra Åmot, og oppfordrer aktører innen blant annet overnatting, handel og opplevelser til å bli med.

300 kilometer med opplevelser

Anders, Lars og Tove - Klikk for stort bildeAnders Bråthen, næringssjef Lars Sjøløkken og reiselivssjef i Røros&Østerdalen Tove Martens.

Visit Røros og Østerdalen er er felles destinasjonsselskap for kommunene Alvdal, Tynset, Tolga, Os, Åmot og Røros.

- Vi jobber for deg som reiselivsaktør og for regionen som destinasjon og sikrer synlighet og profilering, nasjonalt og internasjonalt, understreker reiselivssjef Tove Martens.

Selskapet er hovedansvarlig for salg og markedsføring av Rørosregionen og Østerdalen som reisemål, inkludert drift av turistkontor. De motiverer også lokale aktører til å utvikle tilbud og arrangementer av høy kvalitet.

Rundt 30 prosent av samlet forbruk i regionen kommer fra turister og tilreisende, og utgjør i sum en halv milliard kroner pr år. Legger man til forbruk knyttet fritidsboliger er summen 1,2 milliarder.

- Reisen gjennom Østerdalen starter i Åmot. Vi mener det var helt naturlig for oss å være en del av turistdestinasjonen Røros&Østerdalen, avslutter Lars Sjøløkken, næringssjef i Åmot kommune

Åmot kommune gir finansiell støtte

Nye medlemmer fra Åmot gis halv pris for medlemskontingent ut 2023. Det forutsetter innmelding innen 15. juli 2023.

Kommunen vil i tillegg dekke inntil kr. 4 000 av medlemskontingenten. Blir totalkostnaden på medlemskap under kr. 4 000, dekker kommunen dette i sin helhet.

For næringsdrivende i Rena sentrum er det ønskelig med en felles søknad i regi av Rena Handelstandsforening.

Slik gjør du

1. Kontakt Visit Røros og Østerdalen på telefon +47 72 41 0000 eller e-post for informasjon og priser
  2. Ønsker du å bli medlem, får du tilsendt digital kontrakt
  3. Du må betale et andelsinnskudd pålydende kr. 2000,- (engangsinnbetaling)
  4. Etter signering mottar du faktura med fratrekk på inntil kr. 4 000,- av medlemskontingent, forutsetter innmelding innen 15. juli 2023.
  5. Tekster på norsk og engelsk samt bilder sendes til publisering
  6. Forlengelse av medlemskap for 2024 avgjør du selv

Hva koster det?

• Kostnaden for medlemskapet tar utgangspunkt i medlemmets omsetning og bransjen (medlemskategori) bedriften tilhører