Vaksinering 16. desember 2021

Tusen takk til alle frivillige.

I Åmot har vi en flott gjeng med frivillige, pensjonister, helsepersonell med andre arbeidsgivere og egne ansatte som hver torsdag i nesten et år har stilt opp for kommunen.

Sammen med dere vi har kunnet gjennomføre vaksinering mot covid-19 trygt og effektivt i Åmot kommune.

Denne dagen skal det settes 532 doser

Nå settes dose 3 til alle over 45 år. Dosen gis fire og en halv måned etter dose 2. Alle får innkalling på SMS med beskjed om å sette opp time til vaksinering. I dag er det også lagt opp til drop-in fra kl. 15.

Kun avbrutt av en kort pause mellom kl. 14 og 15, jobber teamet kontinuerlig med vaksinering utover ettermiddagen. Det blir mange stikk og mye logistikk.

- Jeg antar vi er ferdig rundt kl. 18, forteller Gry Fleischmann.

Alt om vaksinering i Åmot kommune

Klargjøring

Klargjøring til vaksinering - Klikk for stort bilde

Klokken er 08.15 og Ruth er godt i gang med klargjøring til vaksinering. Ruth er pensjonist, og har jobbet i Åmot kommune i nærmere 30 år. Hun er opprinnelig sykepleier.

- Blir det vaksinering i romjula, så stiller jeg.

Klargjøring venteområdet - Klikk for stort bilde Per Olav er pensjonist og hjelper til med klargjøring. Venteområder og køsystem rigges opp.

Kort samling før start

Kort samling før start - Klikk for stort bildeKort samling før vaksineringen starter. Norsk folkehjelp (i gul og oransje vest) stiller også. Kristoffer og Kristoffer ofrer begge ferie og bistår med observasjon og overvåkning etter vaksinering.

- Vi har mange timer i dette lokalet, forteller Kristoffer.

Opptrekk av doser

Opptrekk av vaksinedoser - Klikk for stort bilde532 vaksinedoser klargjøres. Gry og Irene jobber fokusert og dedikert.

Vaksinering

Vaksinering - Klikk for stort bildeAnne-Cathrine er i gang med vaksinering. Hun har jobbet i nærmere 32 år som sykepleier i Åmot kommune.

- Det er viktig å bidra, forteller Anne-Cathrine.