Vi søker ny daglig leder til Sør-Østerdal interkommunalt politisk råd

Vår daglige leder går av med AFP og vi søker nå hans etterfølger.

Sør-Østerdal interkommunalt politisk råd (SØIPR) omfatter kommunene Elverum, Engerdal, Stor-Elvdal, Trysil, Våler og Åmot.

Vi søker deg som har et brennende engasjement for denne regionen. Du trigges av å utvikle og skape resultater, du er supergod på samspill, og får folk til å trekke i samme retning.

Du vil få hele Sør-Østerdalen som arbeidsplass og ha en sentral rolle i prosessen med å utvikle samarbeidet i regionen. Du vil være en pådriver og et knutepunkt for politikere og administrasjonene i kommunene i regionen. Samhandling med næringsliv og øvrig samfunnsliv blir også viktig og sentralt.

Vi er fleksible og vil ansette deg med kontor og ansettelsesforhold i den kommunen i Sør-Østerdal du ønsker. Du vil uansett ha hele regionen som arbeidsområde.

Stillingen vil følge personalreglementet i den kommunen der du tilsettes.

Arbeidsoppgaver

• Pådriver for god regional samfunnsutvikling.
  • Følge opp og bidra til utvikling av styringsdokumenter/strategisk plan/handlingsplaner for SØIPR.
  • Drive fram viktige saker som angår rammebetingelser i regionen i samarbeid med styret i SØIPR.
  • Koordinere og arrangere nødvendig møter og kontaktpunkter, herunder saksbehandling og sekretariat for styret og representantskapet.
  • Utvikle og kommunisere arbeidet på hensiktsmessige digitale plattformer.
  • Bidra aktivt til omdømmebygging og gode relasjoner innad i regionen og utad til omverden for øvrig.

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som har relevant høyere utdanning på bachelor/masternivå. Relevant arbeidserfaring og konkrete resultater og referanser fra tidligere tilsvarende arbeid kan vurderes å veie opp for manglende formell utdanning.

Forståelse av regional utvikling vil bli vektlagt. Du har digital kompetanse og kan samspillet mellom politikk og administrasjon. Det er ønskelig at du har erfaring fra utredningsarbeid, og at du har prosesslederkompetanse.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper

• Evne til å skape tillit.
  • Du må kunne jobbe strukturert, målrettet og selvstendig.
  • Gode samarbeidsevner er en forutsetning.
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
  • Det må påregnes en del reisevirksomhet, så førerkort er påkrevet.

Vi tilbyr

• Strategisk lederstilling i en offensiv og endringsvillig region.
  • Store muligheter for å kunne påvirke samfunnsutviklingen.
  • Samarbeid med dyktige politikere og administrative ledere.
  • Lønn etter avtale.
  • Gode pensjonsvilkår og arbeidsvilkår.

Søk på stillingen

Ved spørsmål, kontakt ordfører Lillian Skjærvik, telefon 951 17 986

Søknaden merkes «Daglig leder SØIPR» og sendes postmottak@elverum.kommune.no

Søknadsfrist er 17. oktober 2023.