Nobelprosjektet i japanske nyheter

Yahoo!JAPAN NEWS skriver om Nobelprosjektet.

Yahoo! NEWS JAPAN er Japans største nyhetsside på nett.

Yahoo!JAPAN NEWS er kjent som den største nyhetswebsida i Japan med 22 milliarder (!) sidevisninger per måned. Nå har de publisert en artikkel om Nobels fredspris hvor Nobelprosjektet vårt får stor plass.

Under vårt opphold i Oslo kom vi i kontakt med den japanske journalisten Asaki Abumi. Vi traff henne da våre elever intervjuet direktør ved Nobels fredssenter, Kjersti Fløgstad, om årets fredsprisvinnerutstilling. Hun ble imponert over elevenes arbeid og fortalte at det ville vært utenkelig for ungdom i Japan å komme så tett på viktige personer.

Yahoo! vurderes gjerne som et gammeldags medium i Norge, men den er fremdeles den mest kjente websida i Japan og den viktigste nyhetskanalen for mange japanere. Google translate fra japansk til norsk kan kanskje hjelpe dere litt for å forstå artikkelen. Fra april 2022 ble Yahoo Japan utilgjengelig i de fleste land i Europe, men artikler kan fremdeles leses utenfor Europa.

Fordi Yahoo! Japan ikke er tilgjengelig i Europa uten VPN, legges ved en kopi av artikkelen som kan sees her:

Yahoo! JAPAN NEWS |