TrygghetsalarmBor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm. Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Åmot kommune.Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstårAlarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anropTrygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnetTrygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmenHvem kan få trygghetsalarm? Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleienDu bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemmeDu er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefonSlik søker du Du kan søke digitalt og må logge inn med egen BankID. I søknaden beskriver du behovene dine, og hva du trenger hjelp til. Søknaden sendes til tjenestekontoret i Åmot kommune.Noen ganger trenger kommunen informasjon som er taushetsbelagt, fra for eksempel fastlege, helsepersonell eller andre for å kunne vurdere søknaden. I søknaden kan du velge å samtykke til dette.Søk helse- og omsorgstjenester (BankID)Kan du ikke søke elektronisk?Papirsøknaden finner du her (PDF, 158 kB)Papirskjemaet sendes til:Åmot kommuneTjenestekontoret - Helse og velferdPostboks 652451 RenaDet er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.Kontakt oss på helse og velferd Publisert 04.11.2025 09:02 Sist endret 04.11.2025 12:33