Carmen (6) starter på skolen i Åmot

Sammen med 38 nye førsteklassinger tar hun sine første skoleskritt mandag 16. august.

Det er en fin ro på SFO, når vi møter Carmen Darell og flere nye førsteklassinger på Rena skole. I Åmot kommune starter de aller fleste på Rena skole, mens noen begynner på Osen oppvekstsenter og Åmot Montesorri

Skolene starter på grønt nivå. Det er fortsatt viktig med håndvask, hostehygiene og å holde seg hjemme ved sykdom.

Carmen (6) starter på skolen i Åmot - Klikk for stort bildeCarmen (6) starter på skolen i Åmot

Første skoledag

Du minnes kanskje selv din første dag på skolen. Nye klær, en nøye utvalg skolesekk, et penal med nye fargeblyanter, ditt først klasserom og din første pult.

- Jeg har fått skolesekk med enhjørning og regnbuefarger, forteller en stolt Carmen. I sekken ligger også ny drikkeflaske, matboks og matchende penal.

Når begynner du på skolen?

- Nå har jeg ferie, så begynner jeg på skola.

Hva gleder du deg mest til?

- Til å være ute!

Bestemt og tydelig avslutter Carmen vårt lille møte med å lese "Tine" på melkekartongen.

Hildegunn Skogsholm og Birgitte Tønsager - Klikk for stort bildeHildegunn Skogsholm og Birgitte Tønsager

Hildegunn Skogsholm (1A) og Birgitte Tønsager (1B) gleder seg til å bli kjent med barna som begynner på Rena skole. Selv med to klasser, vil de jobbe tett sammen og skape et felles klassemiljø for alle elever i første klasse.

• 2. til 7. trinn begynner klokken 8.30 og slutter til vanlig tid 14.30.
  • 1. trinn starter 9.30 utenfor SFO og avslutter ca. klokken 12.00.

Husk å ta det pent i trafikken, vis hensyn og klipp hekken om den skaper en utrygg skolevei.

Vi ønsker alle masse lykke til på reisen, til Carmen og alle andre førsteklassinger. Den kommer mest av alt til å bli minnerik.