Hva kan vi gjøre for å få bedre trafikksikkerhet i Åmot?

Åmot kommune skal lage en ny kommunedelplan for trafikksikkerhet. Vi vil gjerne høre din mening.

Det handler i første omgang om konkrete tiltak vi kan gjøre.

Med store veistrekninger i kommunen, der Innlandet fylkeskommune eller Statens vegvesen er veieier, vil vi gjerne også høre om det er noen spesielle temaer dere ønsker at det jobbes aktivt opp mot regionale myndigheter.

Husk å skrive en begrunnelse for hvorfor du mener at det er viktig at vi prioriterer nettopp ditt innspill.

Eksempel på relevante tema

• Hastigheter på veistrekninger, både kommunale og regionale
  • Overgangsfelter
  • Gangfelter
  • Holdningsdannende arbeid
  • Farlige veistrekninger

Temaer som ikke er del av trafikksikkerhetsplanen, men som er ren politikk, og således ikke er relevante i akkurat denne sammenhengen kan være;

• hvor mange cm snø som må falle før man begynner å brøyte
  • veivedlikehold på kommunale veier

Slik gir du innspill

Fristen for å komme med innspill til trafikksikkerhetsplanens handlingsprogram er 20. desember 2023. Alle innspill sendes skriftlig til Åmot kommune, Postboks 65, 2451 Rena eller per e-post.

Ved spørsmål eller ønske om å få dokumenter tilsendt, kontakt arealplanlegger Marie Anderzén.

Kommunedelplan for trafikksikkerhet ute til høring