Alt om korona i Åmot kommune

Trygghetsalarm

Bor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm.

Hva er trygghetsalarm? 

Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Åmot kommune.

  • Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår
  • Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anrop
  • Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
  • Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen

Hvem kan få trygghetsalarm? 

  • Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
  • Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
  • Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon

Hva koster det?

Trygghetsalarm
Trygghetsalarm
Betalingssatser Pris
Analog kr 350
GSM kr 350
Ekstra smykkesender Digital trygghetsalarm
Egenandel – transport dagtilbud – tur/retur kr 50
Dagavdeling 1 måltid kr 90
Dagavdeling 2 måltider kr 165

Slik søker du

Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.

Søknadsskjema helse- og omsorgstjenester (PDF, 158 kB)

Papirskjemaet sendes til:

Åmot kommune
Tjenestekontoret - Helse og velferd
Postboks 65
2451 Rena

Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.

Kontakt oss

Lotte Hagen
Avdelingsleder
E-post
Mobil 488 83 135
Til toppen