TrygghetsalarmBor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner, har smerter eller føler deg utrygg kan du søke om trygghetsalarm. Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Åmot kommune. Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anrop Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen Hvem kan få trygghetsalarm? Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon Hva koster det? Se priser for trygghetsalarm Slik søker du Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester. Søknadsskjema helse- og omsorgstjenester (PDF, 158 kB) Papirskjemaet sendes til: Åmot kommune Tjenestekontoret - Helse og velferd Postboks 65 2451 Rena Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende. Sist endret 07.02.2022 14:07