Sandbeckdagene 2024

Opplev Sandbeckdagene fra 3. til 9. juni 2024, program er lansert på egen festivalside.

Sandbeckdagene 2024 - Klikk for stort bildeSandbeckdagene 2024

Velkommen

Sandbeckdagene 2024 byr på underholdning og aktiviteter for store og små fra mandag 3. juni til søndag 9. juni 2024.

Vi gleder oss til syv dager med opplevelser for store og små. Vidar Sandbeck er en norsk kulturskatt og festivalen er en hyllest til Vidar og hans kunstneriske arv.

Se program på sandbeckdagene.no

Mange arrangement er gratis, noen krever billetter og andre krever påmelding. Informasjon om dette ser du på hvert enkelt arrangement.

For billettslipp, nyheter og oppdateringer, følg Sandbeckdagene på Facebook.

Noen høydepunkter

Åge Aleksandersen, Hakkihæl-stafetten, gratis filmvisninger, mange konserter, foredrag og eget opplegg for barnehager og skoler i Åmot kommune.

Om Sandbeckdagene

Sandbeckdagene ble etablert for å sette et sterkere fokus på Vidar Sandbeck, hans produksjoner, liv og virke. Dagene ble arrangert første gang i 2006.

Den gang hadde Sandbeckstiftelsen kun et arrangement og det var på Søndre Åset Gård på Åsta. Toralv Maurstad, Viggo Sandvik, Tore Skoglund og Jon Lotterud (piano) var artistene.

I år går Sandbeckdagene over en uke, med tett program tilpasset alle aldersgrupper.

Det har vært en målsetting å kunne bruke Sandbeckdagene  som et medium også for lokale og unge utøvere innen alle uttrykksformer.

Velkommen til årets Sandbeckdager.