Avlesning av vannmåleren

I Åmot kommune skal alle eiendommer med kommunalt vann og avløp ha vannmåler.

Vannmåleren skal måle alt vann som brukes på eiendommen, slik at du betaler for faktisk vannforbruk, i tillegg kommer et abonnementsgebyr per boenhet.

Har du fjernavlest vannmåler?

1050 abonnenter i Åmot har nå fjernavlest vannmåler og trenger ikke lese av måleren sin. Disse målerne er blå, og har display i stedet for mekanisk telleverk. Vi har som mål at alle vannmålere skal være fjernavlest i løpet av 2024.

Slik leser du av vannmåleren

Vi benytter fortrinnsvis SMS for innhenting av vannmåleravlesning. Det vil bli sendt SMS til din mobiltelefon, som besvares med korrekt måleravlesning. Om du får SMS på en eiendom du ikke lenger eier, er det på grunn av at forrige avlesning kom fra deres telefonnummer.

Vannmåleren skal leses av en gang i året, du som er huseier får varsel om dette.