Bli lærling i Åmot kommune

Vi har flere ledige lærlingplasser fra august 2022.

Barne- og ungdomsarbeiderfaget

Hos oss vil du ta del i, og få opplæring i ordinære arbeidsoppgaver for fagområdet. Du får erfaring med og kunnskap om barn og unge. I Åmot kommune er vi opptatt av at du skal oppleve mestring og at du skal bestå fagprøven på en best mulig måte.

Din opplæring innen barne- og ungdomsarbeiderfaget vil bli fordelt på barnehage, skole samt tilhørende skolefritidsordning.

Helsearbeiderfaget

En helsefagarbeider utfører praktisk pleie, omsorg og miljøarbeid for mennesker. Hvis du er glad i andre og ønsker å gjøre en stor forskjell i menneskers hverdag, har du muligheten gjennom et fagbrev i helsearbeiderfaget.

Som lærling samarbeider du mye med din veileder og andre medarbeidere på de ulike enhetene i kommunen, og vi legger til rette for at du skal få bred erfaring innen ditt fagfelt.

IKT-lærling

SÅTE IKT har tre ledige læreplasser i dataelektronikerfaget/IT-drift fra høsten.

SÅTE IKT er et samarbeid mellom kommunene Stor-Elvdal, Åmot, Trysil og Engerdal der Trysil er vertskommune og har arbeidsgiveransvaret. Lærlingene har kontor i henholdsvis Stor-Elvdal, Åmot og Engerdal kommune.