Ønsketreet i Åmot 2023

Send inn gaveønske innen 20. november.

Vil du oppfylle et julegaveønske og glede et barn som ellers ikke får så mye til jul? I flere år har Røde Kors samarbeidet med det kommunale hjelpeapparatet og den lokale handelsstanden om Ønsketreet.

Ønsketreet - Klikk for stort bildeØnsketreet i Åmot 2023

Du kan sende oss dine ønsker

Familier som opplever en vanskelig økonomisk situasjon, kan levere et juleønske fra barna til det lokale hjelpeapparatet. Alle barn i alderen 0-18 år kan ønske seg to gaver.

Skjemaet du må bruke for å levere inn ønsker kan du laste ned her. (DOCX, 13 kB)

Skjema får du også hos NAV, Barnevernet og ved serviceskranken i Åmot Kulturhus.

Du kan også sende inn skjema på e-post.

Frist for ønsker

Send inn ønske innen 20. november.

Legg ønskeskjema i en konvolutt merket med "Åmot Frivilligsentral - Ønsketreet". Lever skjema i serviceskranken i kulturhuset eller legg det i postkassen ved inngangsdøra til rådhuset.

Litt om gavene

• Gavene kan ha en verdi på inntil kr. 500 og det er to ønsker pr. barn. Skriv navnet på barnet/barna, alder, størrelse og kjønn. Eks.; «Jente, 6 år, lego.»
  • Husk telefonnummer til kontaktperson slik at dere får beskjed om når og hvor gaven kan hentes.
  • Ønsker om elektronikk (eks. Playstation, TV, Ipad, TV med mer) tas dessverre ikke imot.

Ønsketreet 2023

Alle ønsker blir tildelt et referansenummer, dette skrives på et hjerte som henges på Ønsketreet på Wahlsenteret. De som ønsker å gi gaver, tar med seg et hjerte hjem for å oppfylle ønsket.

Røde Kors og Åmot Frivilligsentral deler ut gavene. Dere får beskjed når gavene kan hentes, i god tid før juleaften.

Ved spørsmål ring Turid på telefon 479 71 763.

Ønsketreet organiseres av Elverum Røde Kors, Norli på Wahl og Åmot kommune.